design cofetarie brutarie

Tehnici eficiente în designul cofetăriilor și a brutăriilor

Chiar acum o lună am terminat un proiect de amenajare a brutăriei-cofetării Artelier din Galați, unde am reușit să schimb integral imaginea, astfel pentru clienții deja fideli a fost o surpriză foarte plăcută, iar pentru cei care încă nu au descoperit locația – i-am făcut curioși să intre aici și să se convingă că pe lângă produsele de o calitate suprioară și designul este cel care te atrage.

Am început articolul cu un exemplu concret ca să vă arăt că în fiecare nou proiect de amenajare sau reamenajare este important să puneți accent și pe imagine, pe concept și ce vă doriți să-i transmiteți clientului. Vi se pare prea complicat, atunci apelați cu încredere la un specialist. Este mai bine ca toate detaliile să fie bine gândite de la bun început ca să evitați modificările și extra cheltuielile.

Totuși dacă v-ați hotărât să vă amenajați singuri o brutărie sau o cofetărie, vreau să mă împart cu câteva sfaturi utile după care ne ghidăm noi designerii:

Principala sarcină în proiectarea unei brutării/cofetării

Chiar dacă v-ați propus să creați cel mai frumos design din lume, spațiul trebuie să funcționeze în primul rând pentru vânzare, de aceea investiția pentru tot ce ține de designul de interior trebuie să fie recuperată într-un timp realist. Este necesar să determinați nivelul magazinului dvs. – este un magazin accesibil oricărui public sau este un magazin cu produse premium de calitate și unicate.

Ca să determinați targetul de clienți trebuie să vă răspundeți la următoarele întrebări: unde va fi localizat viitorul spațiu? (zona de business centere sau centru etc) cine vor fi clienții? și ce caută și își doresc? (se va face un studiu de piață) este rentabil să se introducă serviciul de livrare? (util în zona de business centere) se vor face produse la comandă etc.

Cum să-l convingeți pe un nou client să devină un client permanent?

Iată ce trebuie să faceți pentru a atrage un nou client:

Încercați să-l convingeți cu produsele cele mai interesante. Prin urmare, răspândiți informația prin postere pe fațadă sau intrarea în magazin, flyiere, newslletere etc în care să le prezentați gama largă de produse și punerea accentului pe calitate (produse naturale sau dacă sunt fără gluten, fără lactoză etc), servicii speciale, dacă exista și promoții sau reduceri.

Vă recomand, de asemenea, să expuneți cât mai multe informații despre produsele dvs. – cine este furnizorul (dacă cumva produsele nu se fac în bucătăria internă), fotografii și descrierea produselor, certificatele de calitate, meritele sau diplomele etc.

Navigarea prin spațiu

Indiferent dacă spațiul este unul mic sau de tipul unui magazin-supermarket, sortimentele de produse trebuie să fie bine împărțite. Încercați să evidențiați denumirea categoriilor de produse cu litere citețe și dimensiuni potrivite astfel să fie vizibile de la distanță. În același timp, culoarea și fontul ar trebui să arate armonios cu întregul interior.

Culori „apetisante”

Nu putem neglija nici psihologia culorilor care influențează de multe ori decizia clientului. Iată ce înseamnă fiecare culoare:

  • Un interior portocaliu sau roșu-portocaliu crește apetitul, îmbunătățește dispoziția, te provoacă să cumperi;
  • Culoarea galbenă și toate nuanțele sale – calmează, crează starea de optimism, te face să stai mai mult în astfel de spațiu luminos;
  • Albul creează un sentiment de curățenie și ordine, este asociat cu înghețată, cremă pe prăjituri;
  • Culoarea maro te duce cu gândul la ciocolată, produse de cacao, cafea, dar este o culoare întunecată, iar dacă este folosită în exces poate reduce eficiența personalului și crează o stare de oboseală;
  • Gama albastră de culori – relaxează, crează un sentiment de bunăstare, se combină perfect cu galben, chiar dacă sunt culori contrastante. Evitați nuanțele purpurii ale albastrului – descurajează apetitul;
  • Negrul și verdele se pot utiliza doar ca accente mici de culoare, dar nu exagerat.

Ce stiluri sunt potrivite pentru patiserie/brutărie

Astăzi, cel mai frecvent utilizate, sunt stilurile:

  • Loft – pereți de cărămidă, finisaj roșu-maroniu, tavane înalte cu grinzi la vedere, mobilier din lemn, postere viu colorate cu imagini de fructe, prăjituri sau chifle;
  • High-tech – detalii cromate, pardoseli laminate sau epoxidice, multă sticlă, mobilier lucios;
  • Rustic sau tradițional românesc –  Obiecte tradiționale ale culturii românești, draperii sau textile cu motive tradiționale, tavane cu bârne de lemn, pereți finisați cu var, mobilier din lemn, pardoseală tip dușumea;
  • Provence – o gamă de culori pastelate, ornamente florale pe fețe de masă, perdele, mobilier rustic, ușor clasic;
  • Oriental – potrivit pentru brutării cu specific oriental (turcesc, arăbesc etc). Se folosesc țesături specifice stilului, de cele mai multe ori sunt importate, mozaic și ceramică pictată, mobilier jos, culori puternice și suculente;
  • Stilul modern – spațiu asimetric, linii drepte, ornamentele cu motive florale, iluminatul ascuns, cele mai noi finisaje;
  • Stilul clasic – reprezintă lux, se pretează mai ales pentru patiserii cu tradiție din cadrul hotelurilor de lux sau centrele vechi ale orașelor etc. Se folosesc materiale naturale, candelabre mari, ferestre mari acoperite cu draperii grele, mobilier din lemn masiv.

Mirosurile

Acest aspect nu mai este nou pentru noi, de aceea nu trebuie neglijat. Mirosurile plăcute atrag clienții, dar haideți să vedem cum îl cream:

  • Dacă aveți bucătărie internă, încercați să o faceți semi-deschisă. Veți convinge clientul mult mai ușor!
  • Puteți crea evenimente tip cursuri de gătit. Ca rezultat, un spațiu deschis va umple cu miros delicios spațiul dvs;
  • Faceți degustări ale noilor produse, abia scoase din cuptor.

În general, daca aveți producție internă – coaceți pâine, faceți prăjituri, aceasta va câștiga încrederea vizitatorului.

În concluzie: Conceptele de design pentru aceste spații pot fi variate, însă este important să fie ușor recunoscute de clienți. Identitatea viuală trebuie să fie destul de puternică ca să rămână în memoria clientului, iar  dacă aveți mai multe locații, păstrați culorile, decorul, traseul – totul trebuie menținut în același stil. Confortul, originalitatea, atmosfera primitoare vor face clientul să se întoarcă aici din nou și din nou.

Articol apărut în revista Horeca România nr 90.

Aveți nevoie de un proiect de sală de evenimente, ne puteți contacta aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *