Principalele particularitati in proiectarea si amenajarea interioara a restaurantelor, bistrourilor sau a locatiilor food service

Principalele particularități în proiectarea locațiilor Food Service

Atunci cand investitorul incepe o afacere in domeniul food service (si nu a avut o experienta anterioara in domeniu) este foarte important sa tina cont de cateva aspecte importante, astfel ca unitatea sa functioneze corect. Fie este un restaurant, un bistro sau o cantina, locatia trebuie sa respecte anumite particularitati:

Specificul restaurantului. Acest aspect poate fi unul important la deciderea stilului de amenajare interioara.

Cine este clientul, ce pretentii are. De obicei pozitionarea locatiei ajuta la selectarea clientelei.

Conceptul. Poate fi un restaurant doar de zi/seara, poate fi lounge sau concept de networking, care seara sa se transforme in club, poate avea concept de teatru si spectacole cu scena etc.

Atmosfera/ambianta. Daca acum cativa ani un restaurant insemna mancarea buna si „curat sa fie” :), acum se pune un accent important pe atmosfera spatiului. De accea investitorii apeleaza la arhitecti/designeri pentru a crea aceasta ambianta de impact, care sa atraga clientii nu doar prin prisma meniului, dar si a confortului, atmosferei primitoare si a innovatiei. Fiecare beneficiar vrea sa difere de concurenta atat prin  preparate specializate proprii, dar si prin identitatea vizuala si design interior.

Calitatea mobilierului si finisajelor. Mobilierul trebuie sa fie unul de calitate, confortabil  si cu aspectul atragator. Sa nu uitam de finisaje – rezistente la trafic intens si cu proprietati de o curatare usoara.

– Accent pe detalii si accesorii, care completeaza amenajarea. Important: Sa nu incarcam spatiul cu prea multe obiecte! Sa pastram spatiul aerisit. Daca beneficiarul doreste sa atraga cat mai multi clienti atunci va fi nevoie sa creeze un spatiu foarte atractiv, care sa nu-l plictiseasca pe client, dar din contra sa-l faca sa revina. Cum se zice „detaliul conteaza”!

Lumina. In functie de atmosfera pe care vrem sa o cream, lumina joaca un rol important intr-o amenajare. Exista restaurante, unde designul este destul de simplu, insa datorita luminii se poate crea un decor original.

Sonorizarea. Daca spatiul dat are mai multe destinatii, precum lounge, club sau teatru, este nevoie de a face un proiect corect in ceea ce priveste sistemul de sonorizare. Multi oameni inca mai cred cu naivitate ca nu exista ceva mai simplu decat sa agati cateva difuzoare si boxe de tavan ca sa faci un ring de dans. Dar putina lume cunoaste ca de fapt in spatele acesteia se afla o adevarata provocare. Atat sistemul de sonorizare, dar si cel de lumini scenografice trebuie executate de un profesionist. Prin urmare, proiectul de instalatii se va realiza concomitant cu proiectul de amenajare de interior.

– Fluxuri corecte si ergonomia spatiului (accentul se pune pe zona de preparare si administrativa). Asa cum in Romania legislatia sanitar-veterinara este destul de complexa, exista o lista intreaga de reguli privind HACCP, care trebuie respectate.

Cateva exemple de norme ar fi: separarea fluxurilor de aprovizionare de cele de acces clienti. Fluxul de produse preparate sa nu sa se intersecteze cu fluxul de vase murdare. Ideal ar fi sa existe bucatarie calda separata de cea rece sau daca ne permite spatiul: de separat categoriile de produse (peste, legume, carne etc). Toaletele clientilor trebuie sa fie separate de cele a angajatilor.

De accea, conteaza foarte mult sa cunosti aceste reguli atunci cand proiectezi o bucatarie profesionala. Un designer, cu experienta in domeniul HORECA sau un furnizor de echipamente profesionale va poate ajuta la proiectarea bucatariei si a fluxurilor corecte.

Sa nu uitam de toaletele clientilor. Desi, de multe ori toaletele sunt puse pe ultimul loc intr-o amenajare, sa nu le ignoram. O toaleta  trebuie sa fie incapatoare si cu un flux corect . Daca ne permite spatiul, toaletele barbatilor trebuie sa fie separate de cele a femeilor; trebuie sa existe 2 usi pana la intrarea in cabina etc.

Intimitatea clientilor. Sa nu exageram cu numarul de mese si sa pastram intimitatea necesara fiecarui consumator.

–  Fatada – vizibilitatea din exterior, pentru a atrage clientul in interior.

  1. Semnalistica prin logo, totem etc.
  2. Mercantizarea produselor: vitrine de patiserie sau prajituri in dreptul geamurilor.
  3. Terasa exterioara.

 

Astea ar fi o parte din particularitatile de care trebuie sa tina cont un beneficiar atunci cand  incepe o afacere in domeniul de food service. Desigur, orice proiect incepe cu luarea unor decizii, iar ca deciziile sa fie corecte, designerul ar fi persoana care sa va sfatuiasca si sa va ajute la stabilirea dorintelor si ideilor dvs pe partea de amenajare.

Pentru a obtine sprijinul nostru, ne puteti contacta aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *