Design spații comerciale – 14 secrete pentru a crește vânzările unui magazin (partea I)

Vitrina și designul interior – sunt primul lucru pe care îl observă cumpărătorul când trece pe lângă magazinul dvs. Scopul vostru este de a atrage atenția potențialului client și de a trezi interesul de a intra înăuntru. Iar acest lucru înseamnă că trebuie să investiți într-un concept original și atrăgător, totodată să vă și diferențiați de concurență.

Cu bugetul alocat pentru amenajarea viitorului magazin puteți opține două rezultate complet opuse. Pe de o parte un concept de succes care vine la pachet cu rezultate propuse, dar este posibil să investiți banii greșit. De aceea, ca să nu dați greș, este nevoie de mai multe elemente de business. Și aici mă refer nu doar la un design design sau arhitectură interesantă, dar și de tot ce ține de psihologia socială, marketing, publicitate și merchandising.

Știați că, potrivit statisticilor, majoritatea cumpărătorilor decid de a achiziționa ceva bazându-se pe emoții?

Iată care sunt cele 14 secrete pentru a construi un spațiu comercial de succes:

1. Investiți banii în elemente de calitate care sunt ușor demontabile și mobile. Încercați să învestiți banii în echipamente și mobilier de calitate. Tot ce ține de echipamnete este foarte clar – cu cât sunt mai bune cu atât e mai mic riscul să se defecteze. Pe când mobilierul ține de design și în funcție de ce trebuie să reflecte brandul se va crea și mobilierul respectiv. Este important să concepeți mobilierul cât mai ”flexibil” – mobil și ușor de demontat în caz de micile schimbări. Mobilierul trebuie să fie ușor de adaptat în funcție de sezon, campanii sau poate chiar evenimente interne;

2. Proiectul de amenjare trebuie să optimizeze spațiul (mai ales în cazul spațiilor foarte mici). Iar acest lucru se va face prin utilizarea corectă a luminilor, a culorii sau a altor obiecte arhitecturale. În cazul în care nu reușiți să ascundeți anumite defecte, cum ar fi coloanele din mijlocului spațiului – cea mai bună soluție ar fi să le accentuați într-un mod original și să le oferiți o funcționalitate.

3. Iluminatul – este foarte important în designul unui magazin. Acesta trebuie să fie destul de puternic ca să lumineze atât produsele, cât și spațiul per ansamblu, dar aveți grijă să evitați orbirea persoanelor din magazin. Și sursa luminii este de o mare importanță: lămpile cu LED sunt cele mai practice în ziua de azi, asigură o lumină suficientă și au o durată de viață lungă. Nu uitați să optați pentru o lumină neutră pentru imita cât de mult posibil lumina naturală;

4. Scoateți în evidență produsul. Totul trebuie să se concentreze pe produs și publicitatea acestuia. Cumpărătorul intră în magazin pentru doar câteva minute, iar în acest timp atmosfera interioară și expunerea creativă a produselor trebuie să-l determine să cumpere. Accentuați produsele și oferiți informații despre avantajele acestora;

5. Povestiți în mod direct și indirect despre produsele voastre și utilitatea acestora. De exemplu, în magazinele de haine este important să expuneți hainele pe manechine în cel mai stilistic mod. În acest mod, clientul își va face o idee cum să asorteze hainele. Dar nu uitați că și o recomandare sau o consiliere din partea personalului va crește bonul de cumpărături. Puneți-vă în locul clientului și aplicați tehnicile în afacerea voastră

6. Conceptul de amenajare trebuie să atragă clientul potrivit. Dacă produsele pe care le comercializați sunt adresate unei nișe medii, nu merită să investiți într-un design de interior prea luxos. Acest lucru poate duce la un rezultat total opus – să speriați clientul, ceea ce nu vă doriți cu siguranță. Vă recomand să apelați la o firmă de branding care să vă creeze o imagine corectă în funcție de ceea ce oferiți, iar după ce identitatea este creată, designul se poate ocupa și de amenajare;

7. Toate elementele din spațiu au rolul de a accentua produsul. Aceste elemente trebuie să fie într-o armonie cu produsele pe care le expuneți, dar în același timp să le sublinieze. Evitați să încărcați interiorul, până la urmă – atenția clientului trebuie să se focuseze pe produs.

Doriți să amenajați un magazin, noi vă putem ajuta, contactează-ne aici.

Articol scris pentru revista HORECA Romania.

Sursa poze: Pinterest

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *