Cum ar trebui sa arate biroul unei femei de afaceri

Cum ar trebui sa arate biroul unei femei de afaceri

Cand vorbim despre designul de birou, in mintea noastra vine imaginea unor amenajari in linii stricte si drepte, forme laconice, un decor minimal si foarte rezervat din punct de vedere cromatic – pe scurt, un spatiu care subliniaza statutul si masculinitatea. Atunci vine intrebarea: cum ar trebui sa arate biroul unei femei de afaceri de succes?

Biroul femeii-manager sau antreprenor reflecta imaginea companiei, de aceea trebuie amenajat in asa fel cum ati vrea sa fie vazut de vizitatori. Prima impresie conteaza, de aceea clientul care va pasi pragul biroului dumneavoastra trebuie sa asocieze statutul si succesul pe care il aveti. Si aici nu ne referim la bugetul alocat amenajarii, cat ordinea si bunul gust.

Proiectarea biroul are legatura si cu caracterul dumneavoastra. Doar asa veti putea alege corect stilul amenajarii si decorul potrivit, care se va reflecta in ambianta creata. Cu toate acestea, nu este necesar sa transformati biroul dumneavoastra intr-un muzeu de obiecte personale sau sa decorati spatiul doar pentru a-i reda „caracterul”: biroul dumneavoastra trebuie sa fie original, dar in acelasi timp trebuie sa transmita stabilitate si incredere. In plus, persoana care va intra in acest spatiu trebuie sa se simta confortabil. Mai jos gasiti cateva reguli importante in proiectarea biroului pentru femei:

  • Folositi materiale naturale. In biroul unei business lady nu ar trebui sa existe loc pentru materiale ieftine. Daca nu va permiteti un mobilier din lemn masiv, cel putin puteti opta pentru unul cu furnir natural sau un MDF de calitate buna. Daca vorbim de mobilier tapitat atunci indicat ar fi sa optati pentru piele naturala sau material textil;
  • Alegeti cu grija toate detaliile. Puneti-va in locul vizitatorului si observati decorul care va inconjoara. De exemplu, nu toti vor percepe pozitiv expunerea de obiecte religioase, icoane sau statuiete din alte traditii;
  • Creati un design fara a compromite functionalitatea. Un birou de succes este acela unde toate lucrurile sunt bine organizate si astfel permit sa va concetrati mai bine. Daca obiectele necesare muncii nu sunt la indemana dumneavoastra si trebuie sa pierdeti timp de fiecare data ca sa va plimbati prin birou, atunci nici un design perfect din punct de vedere estetic nu se va ridica la nivelul asteptarilor dumneavoastra.

Cum ar trebui sa arate biroul unei femei de afaceri

Care este stilul de amenajare potrivit biroul dumeavoastra

Alegand stilul de interior al biroului dumneavoastra, in primul rand trebuie sa tineti cont de politica companiei la care lucrati sau pe care o detineti. Sa zicem, in cazul unei companii de asigurari, puteti opta atat pentru stilul clasic, vintage sau chiar high-tech. Dar daca firma este specializata in IT sau programare cu siguranta stilul baroc nu are ce cauta aici.  Acelasi lucru se intampla si in cazul kitch-ului pentru un birou de avocatura.

Astfel putem remarca faptul ca nu toate tendintele stilistice sunt aplicate in domeniul afacerilor. De exemplu, stilul feminin cum ar fi Provence sau Shabby-chic nu se potriveste unei companii mari si conservatoare. Insa stilurile loft sau country pot fi aplicate in amenajare daca dumneavoastra sunteti o persoana creativa, iar afacerea personala este din domeniul artistic.

Si daca va ganditi cum puteti aduce o nota feminina unui birou sumbru, fara a iesi din tiparul stilului de afaceri, vom explica asta chiar acum:

Sa luam de la inceput cel mai dificil exemplu – biroul in stil high-tech. Este un stil destul de rece, rezervat, care indeplinsete cerintele unei imagini de afaceri. Acest stil, de obicei este preferat de barbati, iar pentru a adauga o nota feminina este de ajuns sa folositi forme rotunjite ( mobilier cu colturi rotunjite sau forme curbe/ovale, elemente elegante de interior) si culori vii pentru a atenua atmosfera masculina.

Si in cazul altor stiluri stricte puteti sa experimentati: apelati la tablouri pictate, vaze cu flori sau obiecte de design. Sa nu va fie frica de accente de culori si contraste – barbatii evita acest truc, insa femeile pot transforma spatiul de munca pe placul lor, mai colorat si primitor. Cititi mai multe despre amenajarea unui birou masculin aici.

Cele mai populare stiluri de birou pentru femeile de afaceri:

  • Stilul clasic/elegant. Acest stil cu siguranta va ramane „la moda” inca multi ani. De aceea amenajarile realizate in acest stil vor fi mereu actuale si populare. Se potriveste unei femei puternice,elegante si care are incredere in ea.
  • Stilul modern/high-tech/loft. Modernul implica introducerea inovatiilor si tehnologiilor moderne. Acest stil nu tolereaza aglomeratia. Consta in simplitatea formelor, linii geometrice clare, lipsa totala de decor si o mare cantitate de lumina. Se potriveste unei femei active, urbane, poate putin avangardiste.
  • Stilul glamour. Glamour tradus din engleza inseamna „lux si farmec”. Acest stil, prin prezenta sa arata ca spatiul respectiv apartine unei persoane cu un statut social inalt. Mobilierul folosit este unul de cea mai inalta calitate. Stilul in general reflecta inovatia si sustine tendintele moderne. Se potriveste unei persoane careia ii place sa fie in centrul atentiei si care stie ce vrea.
  • Stilul Provence/romantic. Acest stil te cucereste prin sarmul mobilierului vechi, atmosfera primitoare si cu paleta romantica de culori deschise pastelate. Se potriveste unei persoane sensibile, dar in acelasi timp senzuale.
  • Stilul vintage/retro. Stilul Retro este format dintr-un decor rafinat, in care exista linii drepte si ondulate, forme originale si desigur efectul patinat pe obiectele de mobilier. Caracteristica de baza care face diferenta fata de alte stiluri este combinatia perfecta intre vechi si nou. Se potriveste unei persoane creative, iubitoare de arta si frumos.

Cum ar trebui sa arate biroul unei femei de afaceri

Cum compartimentam spatiul?

Biroul unei femei-manager trebuie compartimentat in cateva zone obligatorii pentru a asigura o functionalitate corecta. In primul rand, zona de lucru: cu biroul si scaunul ergonomic. Tot aici trebuie sa existe si o mica zona de intalniri si una de odihna sau relaxare. Zona de intalniri reprezinta o masa comoda cu 4-5 scaune, indicat ar fi sa aveti o masa de forma rotunda sau ovala (clientul se va simti mai confortabil cand este asezat la o masa rotunda, pentru senzatia de a fi la acelasi nivel cu dumneavoastra), o canapea mica sau doua fotolii comode pentru a va putea relaxa, chiar si intr-o conversatie mai putin formala.

Cum ar trebui sa arate biroul unei femei de afaceri

Cum alegem gama cromatica?

Pentru a alege corect gama cromatica trebuie sa luati in calcul cateva aspecte: lumina naturala, dimensiunile spatiului, etajul la care se afla biroul si privelistea dupa geam.

Lumina naturala joaca un rol important in procesul de munca si creatie, de aceea biroul asezat unde aveti destula lumina naturala pe tot parcursul zilei va crea o productivitate mai mare, fata de un birou umbrit si fara soare. Insa nu intotdeauna orientarea si pozitionarea biroului este una prielnica, atunci ramane sa gasim solutii.

Birourile de la etajele inferioare sunt mai putin luminate natural de aceea puteti apela la culori, nuante deschise si pastelate de bejuri sau galben. Folositi mult alb, dar in nuanta calda. Aceeasi gama cromatica se potriveste birourilor mici, pentru ca mareste vizual spatiul.

Daca spatiul birourilor este un open-space atunci acesta poate fi compartimentat prin mobilier, pereti mobilier, jardiniere sau lampi. Birourile deschise au avantajul de a folosi accente de culoare. Chiar daca fundalul de baza este indicat sa fie neutru, puteti folosi cu incredere culori vesele si vii ca accente: la mobilier, pereti sau pardoseala. Astfel veti transforma spatiul din unul monoton in unul primitor si confortabil.

Cum ar trebui sa arate biroul unei femei de afaceri

Ce mobilier se potriveste biroului dumneavoastra?

Femeile, de obicei prefera mobilierul deschis la culoare. Lemnul natural de culoare deschisa este solutia ideala in acest caz. Daca sunteti adepta stilului modern si high-tech atunci puteti alege mobilier din sticla sau MDF vopsit lucios. Elementele obligatorii in amenajarea biroului sunt rafturile, care si acestea trebuie potrivite armonios cu restul ambiantei. Cerinta principala in alegerea acestui tip de mobilier – calitatea si functionalitatea.

 

Si ca o concluzie generala, sa tineti cont de faptul ca biroul trebuie sa reflecte starea si statul dumneavoastra, de aceea acordati o mare atentie la designul acestuia. Fiecare manager, conducator sau o persoana de succes este o personalitate, avand propriul stil si puterea de convingere si asta se observa dupa comportament, oamenii care il inconjoara si nu in ultimul rand mediul unde isi petrece timpul, mai ales cel profesional.

Din pacate, de cele mai multe ori, oamenii de afaceri nu acorda atentie si nici timp pentru a amenaja propriul birou. In acest caz, echipa Creativ Interior va poate ajuta si indruma in a va crea locul perfect si cel care va influenta pozitiv starea dumneavoastra si a viitorilor clienti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *