Venetia. Lumea vitrinelor – Amenajarea si merchandaising-ul vitrinelor de magazine. Februarie,2015

Venetia. Lumea vitrinelor – Amenajarea si merchandaising-ul vitrinelor de magazine

Stim cu totii la ce ne duce gandul cand auzim de Venetia – oras romantic, gondole, Carnaval  etc. Da, recunosc, am mers acolo pentru Carnaval, dar am descoperit mult mai multe parti frumoase!

S-a vorbit deja prea mult despre istoria si arhitectura Venetiei, eu o sa va povestesc despre ce m-a atras pe mine, si anume : Lumea vitrinelor de magazine!

O mini definitie:

VITRINA – element  construit fizic, spatiu de expunere cu un merchandising bine gandit, cu scopul de a atrage atentia trecatorului.

Ca sa nu intru in detalii tehnice si termeni arhitecturali, gasiti atasata la sfarsitul articolului o lucrare bine structura pe acest subiect (este scrisa de Alexandra-Gabriela Nicolae, presupun ca este o lucrare pentru facultate 🙂 ).

Eu voi continua cu impactul produs asupra clientilor, dar si a mea 🙂 datorita acestor vitrine frumos amenajate.

Investitia si bugetul. Companiile mari investesc in imagine si asta se vede atunci cand esti in fata unui magazin. Bugetul conteaza, dar cea mai importanta este creativitatea – cand angajezi un designer bun, te astepti ca rezultatul sa te multumeasca atat pe tine, dar in primul rand sa atraga clientul. Ma refer la capactatea designerului de a produce efectul “waw” in bugetul alocat.

Detalii. Se vede ca un design reusit se datoreaza atentiei la detaliu. Ce anume vrei sa scoti in evidenta, care ar fi produsele de impact pe care le vede clientul, care sunt elementele brandului etc. Stim cu totii vorba “Detaliul conteaza” si chiar in cazul asta conteaza!

Vizibilitatea. O vitrina ideala este cea stradala, cu deschidere mare. In acest caz te poti juca cu usurinta cu elementele care obtureaza sau din contra intriga trecatorul si il face sa devina curios si sa intre in magazin (acest impact l-am avut la Bottega Veneta, Etro si mai toate magazinele din Murano, mai ales cele care aveau candelabre si suveniruri executate din renumita lor sticla de murano).

Dar si in cazul lipsei unei astfel de vitrine, este important de a comunica clientului unde te gaseste si cu ce te ocupi (un logo atragator, un totem etc.).

Iluminarea. Lumina isi are rolul ei intr-o amenajare, fie cea din interiorul magazinului sau din vitrina. Lumina trebuie sa ofere un sentiment primitor si cald (nu cred ca o lumina rece, care are proprietatea de a schimba culorile, va atrage privirile si cu siguranta nu te va atrage sa intri in acel magazin). Concluzie: lumina calda, de ambianta, dar cu accent pe produs.

Culoarea. Schema de culori se alege in functie de brand, colectia de produse sau design. Aici e munca designerului.

Compozitia. Si acest element tine de ideile designerului , talentul de a realiza o scenografie sau o impresie teatrala. Aspectul de baza este:  ce anume dorim sa transmitem clientului? (toate magazinele de vanzarea mastilor aveau acest impact, dar si magazinul de bijuterii DoDo si Denin).

Vitrinele ne atrag, ne conving sa intram in magazin si chiar sa cumparam. Daca chiar iti doresti un succes pentru magazinul tau: scoate-l in evidenta!

Venetia. Lumea vitrinelor – Amenajarea si merchandaising-ul vitrinelor de magazine. Februarie,2015

Venetia. Lumea vitrinelor – Amenajarea si merchandaising-ul vitrinelor de magazine. Februarie,2015

Venetia. Lumea vitrinelor – Amenajarea si merchandaising-ul vitrinelor de magazine. Februarie,2015

moodboard4

Venetia. Lumea vitrinelor – Amenajarea si merchandaising-ul vitrinelor de magazine. Februarie,2015

 

Venetia. Lumea vitrinelor – Amenajarea si merchandaising-ul vitrinelor de magazine. Februarie,2015

Si ca sa inchei discutia “oficiala” – Venetia  e un oras memorabil, cu un aer aristocratic, cu oamenii care par a fi fara griji (sau poate nu arata) care isi beau linistit cafeaua de dimineata sau prosseco de pranz, un oras cu miros de mancare (italienii chiar stiu sa gateasca), cu zone aglomerate de turisti, dar si zone izolate si intime… As putea vorbi la nesfarsit despre acest oras.

Concluzia: merita vizitat! Si cred ca fiecare va gasi ceva ce il va atrage aici!

 

Informatii suprimentare:   “Vitrina, de la obiect static, la obiect dinamic” :  Alexandra-Gabriela_Nicolae_Vitrina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *