cover 1
Designul este pretutindeni.

Doar auzind cuvantul “design” te gandesti la o multime de lucruri care te inconjoara : cum ar fi ultima piesa de mobilier cumparata, haina purtata de tine acum sau laptopul de pe care citesti acest articol. De accea cautarea definitiei pentru design duce la lungi dezbateri. Exista definitii generale dar si specifice – ambele avand dezavantaje. Fie ca sunt prea generale pentru a avea o semnificatie importanta sau ca exclud prea mult din inteles.

O definitie care ar descrie designul a fost  relatata de catre Richard Seymour in timpul Consiliului de Design la Business Week 2012, si anume” a face lucrurile mai bine pentru oameni” . Aceasta subliniaza faptul ca activitatea de design se concentreaza mai intai si in primul rand asupra comportamentului uman si al calitatii vietii, nu de factorii cum ar fi preferintele distribuitorului.

In acelasi timp, o alta definitie reprezentativa ar fi focusarea pe produse si realizarea scenelor 3D, simularilor sau vizualurilor grafice.

Designul poate fi privit ca o activitate care transpune o idee intr-un plan pentru a fi utilizat, fie ca este vorba de o masina, cladire, un vizual sau un serviciu. Partea importanta este de a nu trece cu vederea   prima idee care cu ajutorul abilitatilor designerilor poate ajunge la succes!

Ce inseamna DESIGN?

Oamenii de stiinta pot inventa tehnologii, producatorii pot materializala obiecte, inginerii pot crea  functionalitatea si marketerii sa vanda, insa singurului care poate combina toate astea este designerul. El poate transforma un concept in ceva atragator, comercial si care sa aduca un plus valoare in viata oamenilor.

Designul este un instrument strategic folosit pentu a obtine un avantaj pe piata companiilor care opereaza la un nivel international. Produsele si  brandingul creat, promovarea acestora si premizele de afaceri sunt toate concepute in asa fel pentru a maximiza acceptarea de catre beneficiar a bunurilor si serviciilor, care vor fi oferite clientilor ulterior. Astfel, designerii trebuie sa detina aptitudini necesare pentru a creste gradul de profitabilitate si nevoii pe piata a produlelor, spatiilor sau serviciilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *